Goede voeding is essentieel voor iedere sporter

 Of je nu een vechtsport, krachtsport of duursport beoefent, voeding is en blijft altijd van essentiële waarde voor iedere sporter. Zonder de juiste voedingsmiddelen behaal jij namelijk nooit de resultaten …

Lees verder

De top-3 MMA-vechters aller tijden

 Dit weekend was het dan eindelijk zover. Het langverwachte gevecht tussen bokser Floyd Mayweather en Connor McGregor. Het duel der titanen, wat al maandenlang groots werd uitgemeten in de media. Connor daagde z…

Lees verder

Aanmelden

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte!

Service

  • Dertig (30) dagen omruilgarantie
  • Gratis verzending in Nederland vanaf € 50,00

Goede voeding is essentieel voor iedere sporter

 Of je nu een vechtsport, krachtsport of duursport beoefent, voeding is en blijft altijd van essentiële waarde voor iedere sporter. Zonder de juiste voedingsmiddelen behaal jij namelijk nooit de resultaten die jou zou kunnen behalen wanneer jij wel op jouw voeding zou letten. In dit artikel vertellen wij je daarom meer over de kracht van gezonde voeding.


1. Alles begint bij het ontbijt


Begin je dag optimaal met een goed ontbijt. Je maag en darmen moeten, net zoals jijzelf, op gang komen. Het overslaan van deze maaltijd is het slechtste wat je kunt doen en ook een smoothie of sapje is niet voldoende. Het is van belang om een fatsoenlijke maaltijd te nuttigen. In een ontbijt zitten namelijk belangrijke voedingsstoffen (indien je juist ontbijt) die ervoor zorgen dat je de dag energiek begint. Belangrijke voedingsstoffen zijn eiwitten, gezonde vetten en koolhydraten. Ook vitamines zijn belangrijk in iedere maaltijd, zo ook je ontbijt.


2. Het diner is essentieel


Ook in de avond dien je een goede maaltijd te nuttigen. Je hebt er waarschijnlijk al een hele dag van werken en/of trainen op zitten, of gaat na de training de sportschool in. Hoewel ieder lichaam anders is blijft het van groot belang om de juiste voeding binnen te krijgen. Indien je veel energie en kracht verbruikt met een training, dan zijn eiwitrijke maaltijden van grote waarde. Denk hierbij aan kipfilet, rosbief, tonijn, zalm en kaas. Ook het in stand houden van je koolhydraat- en vettengehalte is van belang. Havermout, pasta en rijst staat bij vele sporters op het menu. Online vind je gelukkig vele recepten die jouw voeding complementeren.


3. Voeding na de training


Wij van Nikko Sports zijn natuurlijk een groot voorstander van sporten en voldoende beweging. Maar voldoende beweging is natuurlijk altijd van essentieel belang. Zodra jij een training hebt afgerond is jouw lichaam op, en heeft het grote behoefte aan de juiste voedingsmiddelen. Eiwitten zijn dan een welkome versterking om het eiwitgehalte in het lichaam, dat met de training is afgebroken, weer op orde te brengen.


Eiwitten, oftewel proteïnen, zijn voedingsstoffen die medeverantwoordelijk zijn voor de vorm, stevigheid, beweging en souplesse van je lichaam. Ze zijn van essentieel belang voor al je organen en weefsels. Bijna alle voedingsmiddelen bevatten eiwitten. Een bijkomend voordeel is dat het innemen van voldoende eiwitten je ook een voldaan gevoel geven voor een langere periode, waardoor je in de avond niet snel de neiging krijgt om ongezond te snoepen.


Start met het verbeteren van je dagelijkse voeding


De 3 bovenstaande speerpunten zijn volgens ons het belangrijkste binnen het voedingspatroon van een sporter. Je ontbijt, diner en de voeding na je training dienen er voornamelijk voor te zorgen dat je een gebalanceerd voedingspatroon hebt die ervoor zorgt dat je de juiste voeding in je lichaam hebt. Dit zodat je lichaam voldoende kan herstellen voor de volgende inspanning.


Wil jij de juiste en voldoende voedingsmiddelen binnenkrijgen? Bekijk dan onze sportvoeding collectie. Succes!

 

Aanbiedingen

Aanmelden

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte!